criss1drom

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Sexuell Diskriminering.

Av Christian Brinkhoff - 15 november 2010 15:45

ok ska iväg till stan lite snabbt.. men jag tänkte hey måste lägga upp lite på bloggen lite snabbt.


så här är lite snabb fakta om sexuell diskriminering och liknande.


Årtal och vad som hände.


1858 Ogifta kvinnor kan bli myndiga när de fyller 25 år. Gifter de sig blir de däremot omyndiga igen.


1884 Ogifta kvinnor blir myndiga när de fyller 21, alltså samma ålder som män.


1938 Det blir tillåtet med Preventinmedel.


1951 Kvinnor får behålla sitt svenska medborgarskap även om de gifter sig med män som är utländska medborgare.


1958 Kvinnor får rätt att bli präster.


1982 All kvinnomisshandel blir brottslig, oavsett vart den utövas. Porr på offentliga platser förbjuds. En ny namnlag införs; kvinnan och mannen får välja mellan bådas efternamn när de gifter sig.


1995 Nyblivna pappor får en särskild pappamånad då de har rätt att vara lediga. Månaden kan inte överlåtas till mamman. Homosexuella kan ingå partnerskap.


1998 Lag om våld mot kvinnor stiftas. Könsstympning av kvinnor förbjuds.


1999 Köp av sexuella tjänster förbjuds.( dock är det till dagens dato lagligt att sälja.)


2009 Samkönade par får ingå äktenskap.




Nu till den stora diskrimineringen.

ålder man blir byx myndig i olika länder..


Man   Kvinna    Man-man    Kvinna-kvinna.

detta är hur siffrorna kommer stå altså först för män sen för kvinnor sen hommo killar och sen hommo tjejer..


Afganistan     18/Gifta     Olagligt     Olagligt


Angola     12/15     Olagligt     Olagligt


Argentina     13/16     13/16     13/16


Bahrain     16/Gifta     Olagligt     Olagligt


Bolivia     16/14      ?      ?


Brasilien     14/18     14/18     14/18


Kamerun     Endast vid giftermål     Olagligt      ?


Kanada     16/18     18     16


Cooköarna     16     Olagligt     16


Cypern     13/17     17 (Olagligt i norr)     17


Finland     16     16     16


Egypten     18     Olagligt     18


jag hinner inte med mer nu men ni fattar poängen.. ja tjejer det har varit jätte synd om er.. men tänk såhär hade ni varit född homosexuell kille i Kamerun hade du blivit dödad om du haft sex med en kille.. dom som många andra länder som förbjuder just hommo kille sex eller förhållande har altså dötsstraff på det..


men i dom flesta länderna e det helt ok att vara gay... om man är tjej..


ni snackar om diskriminering.. testa och vara homosexuell kille för en dag så tror jag ni fattar hur bra ni har det..


jag säger absolut inte att allt e bra och att inget skall ändras det finns många fel i vårat system.. jag menar att just nu finns det dom som behöver friheten att ens få lov att ha sex...


jag är själv en typ av feminist jag tror på lika lön för lika arbete och att folk inte skall behandlas annorlunda pga bröst kupa eller vad som dinglar mellan benen.


men jag är också för dom mänskliga rättigheterna.


alla ni gay knackare där ute och alla ni bög hatare... ni kan fara rent ut sagt åt helvete..


kommer säkert få fler söta hot nu men det skiter jag faktiskt i.. man ska få ha rätt att yttra sej precis som att man ska få ha rätt att älska eller om ni nu så vill knulla vem fan man vill..


//Criss

 
 
Ingen bild

Lisa

16 november 2010 05:06

Håller fullständigt med dig även om jag anser att två av samma kön är fel men va fan dom är väl lika mycket människor för det och har samma rättigheter att älska som alla andra. Privatlivet är ju var och ens ensak ändå eller.
Kram. morsan

Christian Brinkhoff

16 november 2010 05:10

vad är det som är fel med två av samma kön?
Djuren har homo förhållanden och sex.. varför inte vi människor?

besides så överbefolkad jorden är just nu är det absolut nödvändigt med homosexuella dom ska hyllas inte hatas!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christian Brinkhoff - 20 december 2010 15:04

23:59 så är tävlingen slut!   Skynda er!

Av Christian Brinkhoff - 18 december 2010 14:56

endast två dagar kvar så ta din changs och gå segrande ur tävlingen! ...

Av Christian Brinkhoff - 15 december 2010 12:03

Så ja det går bra nu bortsätt från att ryggen krånglar och så så är det bra.   för alla er som missat gå till min jultävling http://criss1drom.bloggplatsen.se/2010/12/11/4123859-jul-tavling/   lämna in erat bidrag och hoppas du vinner.   ...

Av Christian Brinkhoff - 14 december 2010 09:16

Jag saknar verkligen min underbara sötnöt. jag har abstinens efter mitt finska mumintroll! baby vill bara att du ska veta hur mkt jag tycker om dej och hur mkt jag saknar dej.     Tävlingen verkar gå bra hoppas många fler lämnar in mkt bra bidr...

Av Christian Brinkhoff - 12 december 2010 17:29

Ja tack alla ni som deltar men fler måste ju delta! det är en jul tävling så ju fler desto roligare ;)   så kom igen och lämna erat bidrag. ...

Presentation


Criss En Drömmare

en enkel men rolig blogg om vardagens händelser och vad folk tänker men ingen jävel vågar säga


© COPYRIGHT- bilderna på min blogg får enligt lag inte kopieras utan min tillåtelse.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Den obligatoriska signerings boken

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2010 >>>

RSS

Translation

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards