criss1drom

Direktlänk till inlägg 13 november 2010

Funderingar.

Av Christian Brinkhoff - 13 november 2010 05:02

Jag funderade på en sak idag.


I oktober förra året var jag i stockholm och såg Rise Against live.


 


Väld där så märker jag en väldigt interesant sak. (jag har ett öga för detaljer)

Stockholms bussar hade inte ett elektroniskt system utan papperslappar, och bussarna var minst 25 år gamla.


Alingsås som är en liten stad med runt 45000 invånare har fullt digitaliserade bussar allt är elektroniskt du bara visar ditt kort för aparaten så baaaam då får åka..


I huvudstaden så får busschaufören stämpla din papperslapp som förövrigt e fetstor! liksom WTF?!


hur som hälst ni vet hur jag är.. jag säger det andra tänker..

Sverige klassas som ett tekniskt framstående land och stockholm är huvudstaden..


om två britter som känner varandra åker till sverige den ena till västra götaland och den andra till huvudstaden så kommer dom tro att vi haft inbördeskrig och att stockholm förlorat.. det gäller mkt.


altså teknologin i almänhet i stockholm känns ungefär 10-20 år efter västra götaland... det är hemskt..


Sveriges huvudstad ska ju såklart ha det mest framstående det sägger ju sej själv stockholm är ansiktet utåt. hur fan ser det ut... PAPPERSLAPPAR!!!!!!!!


jag har bara en sak att säga till er politiker som styr över detta intermezzo..


 

sov gott...


//Criss

 
 
Ingen bild

Alessus

13 november 2010 10:34

haha har också reagerat på dedär, men sisst jag var i stholm så fanns det någon kort apparat iaf. fast de e endast för de som har nå spec pendelkort man kan fortfarande inte betala en bussresa på bussen, Lappar eller special kort ska det vara vad jag blev informerad om iaf lol kek bur

Christian Brinkhoff

14 november 2010 04:18

helt sjukt... fattar inte hur politikerna tänker..

och du jag ska ju komma upp till dej rätt onödigt att skicka din adress då??? eller xD

puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christian Brinkhoff - 20 december 2010 15:04

23:59 så är tävlingen slut!   Skynda er!

Av Christian Brinkhoff - 18 december 2010 14:56

endast två dagar kvar så ta din changs och gå segrande ur tävlingen! ...

Av Christian Brinkhoff - 15 december 2010 12:03

Så ja det går bra nu bortsätt från att ryggen krånglar och så så är det bra.   för alla er som missat gå till min jultävling http://criss1drom.bloggplatsen.se/2010/12/11/4123859-jul-tavling/   lämna in erat bidrag och hoppas du vinner.   ...

Av Christian Brinkhoff - 14 december 2010 09:16

Jag saknar verkligen min underbara sötnöt. jag har abstinens efter mitt finska mumintroll! baby vill bara att du ska veta hur mkt jag tycker om dej och hur mkt jag saknar dej.     Tävlingen verkar gå bra hoppas många fler lämnar in mkt bra bidr...

Av Christian Brinkhoff - 12 december 2010 17:29

Ja tack alla ni som deltar men fler måste ju delta! det är en jul tävling så ju fler desto roligare ;)   så kom igen och lämna erat bidrag. ...

Presentation


Criss En Drömmare

en enkel men rolig blogg om vardagens händelser och vad folk tänker men ingen jävel vågar säga


© COPYRIGHT- bilderna på min blogg får enligt lag inte kopieras utan min tillåtelse.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Den obligatoriska signerings boken

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2010 >>>

RSS

Translation

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards