criss1drom

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Va Fan?!

Av Christian Brinkhoff - 11 november 2010 00:52

Altså det är fel i huvudet på vissa människor...


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8104093.ab


Vi snackar här om en man som hade 3 frysboxar med döda djur.. fridlysta djur.

rovdjur...


altså jag sitter på gränsen till explosion. enligt listan hade han VARGAR i sin frys.


Alla som känner mej vet vilken varg älskare jag är.

nej asså jag pallar inte ens att gå in på detta nu för då kommer det sluta med ett massmord av vargjägare och uppstoppning av dom små jävlarna.


den som jagar varg har dessutom dom sämsta ursäkterna.

men dom tar ju djur. jaha bondejävel. du får betalt för djuren den tar så varför lipar du?


dessutom va vargen här lite före människan.... idioter hela jävla bunten..


en avsågad hagelbössa nylon strump byxor oj jag ska skriva shopping listan senare..


nu får jag säga godnatt bloggen


//Criss

 
 
Kalle

Kalle

11 november 2010 07:52

Det är sjukt att människor gör så. Vi människor måste anpassa oss efter naturen, fast det är tvärtom idag. Önskar att människor borde fatta det.

http://KalleGoesWritning.bloggplatsen.se

Christian Brinkhoff

11 november 2010 16:37

Jag håller helt med dej.. att bo i detta landet är som att hyra en lägenhet i andra hand.. dom va liksom här först.

 
Ingen bild

Alexandra

11 november 2010 08:45

Men vidriga jävla människa! Kanske han börjar samla människor i olika färger/storlekar och stoppa upp dom.. Någon borde iaf garanterat stoppa upp honom.

En annan rubbad sak som var på aftonbladet igår.. Något tard hade dödat en koala mamma och koala bebisen överlevde... med 15 skott i sig! vad fan e de för idiot som pepprar på en oskyldig liten koala familj. Blir så arg!

Christian Brinkhoff

11 november 2010 16:41

ja jag håller helt klart med dej.. gott om idioter finns det tyvärr gott om...

jo jag läste det också men skulle jag fördjupat mej i två djur hatar artiklar skulle jag fårr härdsmälta.

 
filozophie

filozophie

11 november 2010 11:23

Hejsan hoppsan.
Jag la till kikarsikte och kamouflagekläder på min inköpslista så fixar du resten. Kopplar du din varg så kopplar jag min, vi möts i buskarna för lite jägarjakt;).

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

Christian Brinkhoff

11 november 2010 16:43

jag la till lite öl och porrtidningar.. som du vet bete xD det måste man ha så dom jävlarna kommer springandes..

påminner mej om ett spel jag måste spela igen.. deer hunter the deers revenge..

man är en ren som jagar jägare.. sjukt bra spel :D

 
Veronica

Veronica

11 november 2010 15:47

Ursäkta, men jag är faktiskt FÖR vargjakt,
just därför att vargen tar mycket ren för mig,
jag får visserligen ersättning, men inte fullt ut.
dessutom har jag hellre kvar mina renar än att få pengar... Däremot är jag emot tjuvjakt, jag tycker att om det finns en sk "Problemvarg" i området så kan man försöka lösa det genom
1. förflyttning
2. om inget annat hjälper, skyddsjakt.
Men det den där snubben har gjort är helt klart fel. Hoppas du inte blir sur på mig, men jag tror du vet hur jag menar? :) Kiss

http://Atard.blogg.se

Christian Brinkhoff

11 november 2010 16:45

Förlåt du vet att jag tycker bra om dej men här går du klart över gränsen.. och det är faktiskt till 75% samernas fel att vargen jagas... om du inte viste det är vargen så gott som utrotad i sverige det finns runt 230 vargar TOTALT i sverige... innan människan kom hit så var det runt 50000

det finns mkt efektiva sätt att stoppa att vargen inte kommer in.. ordentliga staket och el stängsel.

Skyddsjakt är bara en dålig ursäkt som bönderna använder för att få runka upp stridspitten och gå ut och fälla varg.

inte ok.

 
Linda

Linda

11 november 2010 17:47

Det är fan mig helt sjukt vad vissa människor kan göra.. ibland så skäms man över att bo i detta avlånga land som heter Sverige. Har en släkting uppe i Norrland någonstans som blir av med en massa djur varje år pga vargar men jag tycker ABSOLUT inte att man ska döda vargarna för det. Han har ett jaktgevär som han har med sig varje gång han ska ut till sina djur. han har sagt det. ser han en varg så skjuter han. men han har inte behövt gjort det än och det är jag glad över.

*är dålig på att argumentera som ni kanske märker. Du behöver inte accepta denna kommentar om du inte vill*

// Linda

http://snufflia.blogg.se

Christian Brinkhoff

11 november 2010 18:00

jag håller med dej.. och jag hoppas innerligt att han aldrig ser någon.

 
Veronica

Veronica

11 november 2010 18:59

Men el-stängsel?
Renarna mår inte bra av att vara instängda hela tiden? det är faktiskt ett vilt djur det med (räknas dock som halvtamt eftersom vi hanterar dom) men fortfarande, att låsa in dom för att vargen ska få ströva fritt tycker jag är fel, men som sagt, vargen får gärna vara kvar för mig, för en ensam "normal" varg jagar inte mer än nödvändigt och dödar därför inte mer än nödvändigt, men det finns faktiskt precis som människor "problemdjur" inom vargstammen med, vargar som bryter sig in i hagar (du hörde) och dödar 10-12 renar under en natt, det kan jag intyga på då vi hade en sån varg runt renarna i 3 år innan det beslutades att vargen skulle skjutas eftersom den blivit förflyttad flera ggr men ändå återkommit.
Kan du styrka kommentaren att det är 75% vårat fel att vargen jagas?
*vill inte bli ovän med dig, jag diskuterar bara*
puss

http://Atard.blogg.se

Christian Brinkhoff

11 november 2010 19:32

jag kan inte stryka ren fakta tyvärr.. kolla på vart anmälningarna och uppmaningarna kommer ifrån...

renar mår inte bra av att hanteras över huvud taget igentligen om vi ska gå så långt.. och för renenes bästa är det väll bättre att den får ett drägligt liv i en inhägnad än att den får leva i skräck för vargen hela tiden för att ni vill att den ska må bättre?

jag vet att du är stolt över ditt kultur arv och är Same. och det får du gärna vara. meeeeeeen att förneka att den i sverige som hatar vargen mest är samer/bönder är rent skitsnack inget illa menat mot dej personligen men jag ahr studerat detta nogrant. via både varg gruppen och greenpeace.

och problem varg.. om men då säger vi såhär.. då skjuter vi alla djurplågare också.. alla människor som dödar renar också.. hur många renar slaktas varje år? im just saying.

att försvara eran slakt men hata vargens är dubbelmoral.

sen alla bönder som får ett får rivet för at den stackars vargen är hungrig är inte heller bättre när dom vrålar skjut vargen så fort den e i närheten.

sen gissar jag på att dom 10-12 renarna förmodligen blev anfallna av mer än en varg eftersom en ensam varg aldrig skulle hoppa på 12 djur på en gång.. inte en changs.

jag kan gärna visa dej vart jag har fått min information ifrån och också visa dej hur nära utrotning vargen är.

hur många renar finns i sverige och hur många vargar finns det? ska vi räkna?

fatta att vargen är utrotningshotad och det finns inget försvar emot att skjuta den..

jag vet att du inte är som dom flesta och vill utrota vargen. men jag tror ändå att med din uppfostran skulle du skjuta en varg som hotade dina renar.

 
Cissi

Cissi

11 november 2010 19:53

hej, jag håller helt med dej. En del människor är helt STÖRDA!!!!! Man borde inte få jaga vargar, men dom fattar ju inte att dom var här först och nu är utrotningshotade! Jag vet en del människor som bor i närheten som faktiskt gillar att gå ut och skjuta djur. Just här har vi inte vargar, men många rådjur, älgar och ett och annat lodjur. Jag brukar höra skott ganska ofta, och då har jag lust att gå ut och skjuta de hemska människorna själv... men hur stor chans har man med en kolsyrepistol eller soft-airgun mot ett gevär??

ja, iallafall man borde spärra in dom. De ljuger ju bara om att de måste skjuta ner älgarna och andra rovdjur för att dom tog ETT enda litet annat djur. ett får eller en ko eller vad som helst betyder inte att man måste döda ett rovdjur. då är det ju ännu fler djur som är döda helt plötsigt!!!

Man blir ju förbannad på människorna!!!

http://www.immortal.bloggplatsen.se

Christian Brinkhoff

11 november 2010 20:49

Människan är ett rovdjur också.. jag brukar sj kalla människan för homo destructus.

altså skall man skjuta av människor som tar djur också med deras logik?

aja gott om idioter finns det gott om.

 
Veronica

Veronica

12 november 2010 03:56

Precis som jag sa i tidigare inlägg så finns de, precis som hos människan Problem individer, alltså individer som inte fungerar som dom ska!
Sen att du inte tror mig gör faktiskt ont, jag skulle aldrig någonsin ljuga i en diskussion, utan jag lägger mig hellre!
vi hade just en sån där problem varg, som VISST dödade 10-12 renar per natt, inte samtidigt, men en och en, och just för att dom var instängda så kunde dom inte ta sig någonstans.
Förstår inte riktigt din tanke då du säger att 75% är vårat fel, men jag kan inte få en konkret källa, och det är klart det är mest samer och bönder som ansöker om att få skjuta varg, det är ju vi som drabbas hårdast! En och annan ren bryr jag mig inte om, vargen är ett rovdjur med rätt att jaga, men när vargen bosätter sig nära byarna då? slutar vara folk skygg? fattar du vad som kan hända då :S
Hellre en död varg än ett dött barn.

http://Atard.blogg.se

Christian Brinkhoff

12 november 2010 13:31

två små saker bara.. för det första.. var det ett stängsel för bäbisar? man får ju skaffa ordentliga saker..

nr två.. om vargen bosätter sej nära byar... e det bara jag som hör något fel här?

om vargen.... så hur många vargar kommer och bosätter sej nära storstan? noll för dom har blivit utkörda därifrån långt innan det blev en storstad.. vargen är ett skyggt djur..

det är inte vargen som bosatt sej nära er utan tvärt om vargen va för fan där före er.

om ni bosätter er i varg område så får ni skylla er själva om vargen tar nån ren.

och vargar anfaller aldrig en människa vare sej vuxen eller barn om inte människan anfaller vargen först.

ni lever i tänk om världen.. flytta in till stan låt renar och vargar springa fria och alla blir lyckliga.

 
Veronica

Veronica

12 november 2010 03:56

en sista sak bara, klart jag skulle skjuta om mina renar var Riktigt hotade, men aldrig som förstaval.
det skulle vara det SISTA jag gjorde.

http://Atard.blogg.se

Christian Brinkhoff

12 november 2010 13:32

är renar utrotningshotade? nej.

är vargar utrotningshotade? JA.

altså inte skjuta vargen.. oavsett.

 
Ingen bild

Lisa

12 november 2010 06:09

En liten kommentar bara till samedamen som är för vargjakt: borde ju inte vara min sak nerifrån södra landet att upplysa dig om att de flesta renar rivs faktiskt av järven inte vargen!

Christian Brinkhoff

12 november 2010 13:32

lol samen ägd av morsan xD

 
Veronica

Veronica

12 november 2010 23:43

jag har inte sagt att det bara är vargen som är ett problem, eller hur?
Men christian, ursäkta men jag kan inte förstå hur du kan tänka som du gör, visst alla har rätt till sin egen åsikt, men i vissa fall kör du faktiskt med smutskastning, klart som fan att det var Ordentliga stängsel! Du behandlar mig helt annorlund än jämfört med annars då vi snackar?
Du behandlar mig som att jag helt ärligt vore efterbliven. Och om du inte kan ta en diskussion utan att ta till rena personangrepp som jag anser vissa av dina kommentarer vara, då vill jag inte längre ha med dig att göra, tyvärr.
du får ha ett fortsatt bra liv!

http://Atard.blogg.se

Christian Brinkhoff

12 november 2010 23:50

Så det var ett stängsel minst en och en halv meter högt med översta delen el eller taggtråd?

jag behandlar dej som jag behandlar alla i en diskution jag googlar fram fakta och lägger fram det om personen i fråga inte lyssnar till google blir jag sur.

jag behandlar inte dej som om du är efterbliven jag behandlar dej som en som förnekar ren fakta hämtad från minst 12 olika källor.

spendera gärna en timme på google och kolla runt så får du se faktum vilka det är som klagar mest.. det är bönder och samer.

det är ren fakta inga personangrepp.

//Criss

Ps: vill bara påpeka att jägare har mordhotat mej för mina åsikter. så om det inte biter mej i ryggen så gör inget det.

 
h-f

h-f

13 november 2010 23:26

Jag är helt med på din linje. Har författat ett inlägg i min blogg om just vargjakten för ett tag sedan. Kanske läsning som skulle intressera ? Här hittar du det inlägget isåfall (: http://ishav.blogg.se/2009/september/draft-sept-28-2009.html# ha det så bra (: och du, explodera inte (:

http://ishav.blogg.se

Christian Brinkhoff

14 november 2010 04:16

tack för kommentaren skall genast läsa va du skrivit.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christian Brinkhoff - 20 december 2010 15:04

23:59 så är tävlingen slut!   Skynda er!

Av Christian Brinkhoff - 18 december 2010 14:56

endast två dagar kvar så ta din changs och gå segrande ur tävlingen! ...

Av Christian Brinkhoff - 15 december 2010 12:03

Så ja det går bra nu bortsätt från att ryggen krånglar och så så är det bra.   för alla er som missat gå till min jultävling http://criss1drom.bloggplatsen.se/2010/12/11/4123859-jul-tavling/   lämna in erat bidrag och hoppas du vinner.   ...

Av Christian Brinkhoff - 14 december 2010 09:16

Jag saknar verkligen min underbara sötnöt. jag har abstinens efter mitt finska mumintroll! baby vill bara att du ska veta hur mkt jag tycker om dej och hur mkt jag saknar dej.     Tävlingen verkar gå bra hoppas många fler lämnar in mkt bra bidr...

Av Christian Brinkhoff - 12 december 2010 17:29

Ja tack alla ni som deltar men fler måste ju delta! det är en jul tävling så ju fler desto roligare ;)   så kom igen och lämna erat bidrag. ...

Presentation


Criss En Drömmare

en enkel men rolig blogg om vardagens händelser och vad folk tänker men ingen jävel vågar säga


© COPYRIGHT- bilderna på min blogg får enligt lag inte kopieras utan min tillåtelse.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Den obligatoriska signerings boken

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2010 >>>

RSS

Translation

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards